MIN MOLESKINE!

Nu börjar de där dagarna då man knappt hinner gå upp förrän det är mörkt.

Skrivit klart mitt paper och skickat in så nu ska jag sätta mig och rita i min nya Moleskine.

 

Mina förväntningar på den här boken var höga eftersom jag tittat runt på nätet som en dåre innan jag klickade hem den på Adlibris.

Kan säga redan nu att den kommer bli en favorit.

Varför är den så bra?

Jag bortser från att stora ikoner inom konst (van Gogh) och litteratur använt den här och försöker nedan spalta upp de 5 bästa sakerna med min Moleskine.

1. Jag kan använda tusch- och bläckpennor hej vilt utan att det läcker igenom.

2. Den är ordentligt gjord (det syns och märks) och när man slår upp den lägger sig sidorna platt oavsett var i boken man gör ett uppslag slipper hålla på att hålla tillbaka bångstyriga sidor medan man ritar.

3. Bra design med fickan längst bak där man kan förvara papperslappar och kraffs.

4. Bra storlek att ta med sig överallt

5. Färgen (lätt gult) på pappret och den lena strukturen funkar till de flesta tekniker.

(Ska återkomma om akvarell funkar, annars finns det speciell bok som heter Watercolour-book med tjockt papper som iofs inte skulle vara fel att ha!)

Det finns hur mycket som helst att inspireras av när det gäller Moleskine-böcker. Folk målar gör collage, tecknar, illustrerar, kladdar, använder dem som resedagböcker osv.

Anna Rusakovas Moleskine

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Loa

Vad är det för format??

2009-11-29 @ 18:32:46
URL: http://meloy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0