Kiss the rain.






Den här låten har jag inte hört på år. Men ikväll kom den upp av en slump, Spotify slumpade fram den till mig.

Jag har tänkt mycket på den dagen i slutet av september när jag går ut från Lunds sjukhus och (förhoppningsvis, ja det finns inget annat) är friskförklarad. Jag har sett fram emot, väntat, tänkt, längtat sen mer än ett halvår tillbaka och trott att bara jag fixar det, att gå ut genom dörrarna där med läkarens peppande ord i öronen, så fixar sig allt annat runt omkring. Det blir iallafall lättare att ta itu med saker som knakat i fogarna har jag tänkt mig. Läkarna har tyckt samma sak och bett mig att se fram emot tiden efter strålningsbehandlingen och bett mig informera anhöriga om att hålla ut. Strålningen kommer att förgöra eventuella metastasrester och så kommer det bli som ett slags slut. Ett medecinskt slut på sjukdomen. Punkt. Finito och redo för ett nytt kapitel. Då har kroppen ställt in sig bättre på den höga levaxindosen också. Vilket jag ser fram emot.


Men just nu är jag arg för att jag inte hann eller fick visa dem som tvivlade innan de drog. Visa att jag faktiskt vill och ska bli mig själv igen och att det är något jag kämpar med dagligen.

Kommentarer
Postat av: Nina

Du ska veta att jag också längtar efter den dagen... Och vet du vad, den kommer snart! Du är så fin min vän, glöm aldrig det!

2010-08-30 @ 10:15:19
Postat av: Linnea

sv: Ja, är väldigt nöjd med mina faktiskt, de piggar upp regniga dagar! Såg bilderna från kräfskivan här under, gud så got det såg ut. Ha en bra dag!

2010-08-30 @ 16:50:27
URL: http://ehlskling.blogg.se/
Postat av: Sophia

Du är stark vännen och jag är så stolt över dig.

2010-08-30 @ 17:03:51
URL: http://sophiaochstoravarlden.blogg.se/
Postat av: Mika

Det är svårt att veta vad du gått/går igenom... du ser alltid så fräsch/glad och pigg ut på alla bilderna här på bloggen.

Tänk att du snart är där... September är snart här!!! Åååh vad jag också längtar nu!

...och dom som drog... känn inte att du behöver visa dom något... dom vet så väl att dom är svaga... och dom mår fruktansvärt. Jag lovar.

2010-08-30 @ 21:17:59
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Matilda

slutet av september, det är snart snart snart!

håller med mika här ovan, det är svårt att greppa vad du går igenom. men jag håller alla tummar (och tår) att allt går bra för dig. men det vet jag att det gör!

ta hand om dig!

som sagt, bara veckor kvar nu!



kram!

2010-08-30 @ 22:28:01
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0