Godmorgon!

Jo rödbetorna blev goda! men jag gjorde världens mat-tabbe igår. Klockan var sent när jag kom hem och jag höll på med andra grejer under tiden jag lagade mat (inte bra) Av någon anledning och utan att tänka pytsade jag i en hönsbuljongtäring i köttfärssåsen som jag stod och gjorde. Det blev inte det minsta gott eftersom man måste ha någon liter vatten och ha intentionen att göra soppa om det ska bli bra. Så jag hällde på vatten, bönor och grädde och det blev en halvbra kötfärsgryta som var rätt ok med turkisk yoghurt till.
Man ska aldrig göra två saker samtidigt om man lagar mat sent på kvällen.

Nu: frukost utan buljongtärningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0