Trolles trafikskola.

Barn idag vet väl knappt vad en kasettbandspelare är?

(nu vet jag hur mina föräldrar känner sig när de pratar om LP-skivor...)

När jag var liten lyssnade vi ofta på kasettband. I köket när vi ritade eller under långa bilresor. Vi hade många favoriter. Men den jag kommer ihåg bäst (mina syskon och jag kan återge vissa delar i detalj fortfarande) är banden med Trolles trafikskola. Band som NTF hade för att få barn att lära sig mer om trafik.

Igår hittade min syster låtarna på Spotify.


Kommentarer
Postat av: Nina

Förresten darling, jättelätt och mobilblogga! Funkar hur smidigt som helst, man måste bara aktivera sitt mobilnummer under inställningar på bloggen. Sen så får man ett sms på mobilen med ett nummer som man ska skriva i, sen är det bara att börja :) Men jag kan förklara bättre på telefonen :)

2010-02-25 @ 11:12:14
URL: http://klarasunshine.blogg.se/
Postat av: Matilda

jag lyssnade jämt på kasettband, speciellt när jag skulle sova! kunde knappt sova om jag inte lyssnat på band innan.. trots att jag alltid sov inom 3 sekunder. jag var TVUNGEN att ha band på! haha!



har faktiskt aldrig hört talas om det där med pulsband på passen, och även om jag blev lite "rädd" (hehe) så blev jag även nyfiken.. så, hade de haft det på mitt friskis så hade jag absolut testat!

2010-02-25 @ 11:15:12
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0