Fin helg i djupaste skogarna.

I helgen har jag
...råkat ut för skojfriska abborrar i en djup mörk sjö som var full av vita näckrosor
...plockat en stor korg kantareller och sedan avnjutit en god kantarellmacka
...grillat och ätit hemmagjord mangosalsa
...badat i en annan vacker sjö
...legat på en solvarm brygga och somnat till gunget från vågorna
...lyssnat på Boeves psalm på dragspel (live)
...målat en stuga med falurödfärg
...ätit yoghurt och flingor med nyplockade smultron till frukost
...tittat på droppande regn innifrån en varm stuga
...målat lite akvarell
...varit på finfin loppis
...gått i daggvått gräs på natten
Nyss fick jag reda på att en stor varghanne skådats idag inte långt från där vi plockade kantareller igår.

Kommentarer
Postat av: Mika

Härligt! Låter som en RIKTIG svensk sommar... man kan sakna dom ibland när det känns som man sitter mitt i trafikstockningen in och ut ur Båstad. Jag kan inte förstå för mitt liv hur man kan kalla det semester!

När jag var liten så var vi alltid ute på landet på somrarna. Vi växlade mellan Torsö i blekinge och holmön uppe i norrland! Det är riktig sommar-semester det och jag saknar det såååå!

2010-07-19 @ 10:08:57
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: W

Det hanns med en hel del! :) Fin bild kakan!

2010-07-19 @ 19:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0