Båtar från gymnasiet.

 

Högst upp akvarell. Nederst akryl som är så glansigt att båten nästan försvann.

Visst har jag väl alltid gillar båtar och hav. Men det var en period i gymnasiet (för sisådär en 5 år sen) då jag ritade båtar dag och natt. Jag var ute efter att få till den perfekta båtbilden. Men jag tror aldrig jag blev riktigt nöjd.

Hittade dess i en bildmapp från gymnasiet, mycket minnen rullades fram. Vad kul vi hade på bildlektionerna. Utan dem hade jag kvävts av matten, fysiken och kemin på naturprogrammet.

 

 


Kommentarer
Postat av: Nina

Kom och tänka på Heidi som vi hade under Sanna tiden... My gosh, galen var hon :P

2010-06-08 @ 22:29:54
URL: http://klarasunshine.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Tycker om den nedersta målningen. Den känns så livfull. Och det där "glansiga" runt segelbåten som du skriver om - Jag ser det som skummet från vågorna som slår mot och yr upp mot båten.



Den vegetariska maten var verkligen god. Det är gott att lyxa till det så där ibland.



Svarar också på en kommentar som jag inte hunnit med att svara på än. Blev så glad att läsa det där om att även du finner inspiration från böcker och hade lånat så många så det var svårt att bära hem dem. Fint att hitta någon som har samma nyfikenhet till livet! Trevligt att du tycker om min blogg också. Det gör mig mycket glad att höra ska du veta.



Sov gott. Kram

2010-06-08 @ 23:11:56
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0