Vad ångrar du mest i ditt liv?

Den frågan fick patienter som låg på dödsbäden. De svaren som förekom mest:

Jag ångrar att jag levt upp till andras förväntningar istället för att lyssna på mig själv.
Jag ångrar att jag jobbat så mycket.
Jag ångrar att jag inte uttryck mina känslor.
Jag ångrar att jag struntat i mina vänner.
Jag ångrar att jag inte tillåtit mig själv att vara lyckligare.

Tydligen lever vi 29000 dagar i genomsnitt. En tredjedel av dessa sover vi bort. Under en fjäredel är vi för gamla eller unga att styra livet själva så lev så mycket du kan och orkar!

Kommentarer
Postat av: Nina

Fantastiskt... Tål verkligen att tänkas på! LEV!

2010-10-27 @ 21:12:12
URL: http://klarasunshine.blogg.se/
Postat av: Mika

Underbart inlägg! Så sant!

Idag ska jag bara vara med mina barn och njuta av dom!!!!



Kram till dig!

Mika

2010-10-28 @ 10:22:31
URL: http://hemmahosmika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0